CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 7 March 2011

M.E.M.O.R.I.E.S part 1

sesungguhnya memories itu tidak boleh dibeli dgn wang ringgit...even parents korg kaya cmne pon, kalo pegi kedai mamak "ane' mau MEMORI dua, kasi garing sket kuah BANJIR"..jgn terkejut kalo ane' tu balas dlm bahasanye tersendiri tetapi berbaur kesat dan keras. lots of memories are created from day to day. even when u're alone at home, u're creating a memory. mcm mne boleh dduk sorg2 kt rumah buat MEMORI??? memori lemak is what i mean. duduk rumah mesti la makan aje ryte??therefore, lemak akan bertambah dgn byknyer.selain itu, memori ni akan sentiase berkembang and it never stops sebab in our precious life, no specific capacity of memory. bukannyer kite telah ditakdirkan dgn hanya akan ada 500TB of memory. its not that way ALLAH has created us. memories can't be erased. BELIEVE ME, IT CAN'T BE ERASED. even korg mule2 ade awek, then clash, then korg ckp 'aku dh GET OVER' but act u're not. korg bukannyer ade pemadam or liquid paper untuk erase sume bnd2 ni, it takes plenty much time to heal from that. kalo ckap psl memories ni, sampai esok pon x hbis sbnrnyer disebabkan mulut yg suke berckp ni telah menimbulkan pelbagai reaksi serta respond yg tidak dijangka terhadap org laen. MULUT ku yg lancang ni la kadang2 telah mengguris certain2 perasaan org but dlm reality kehidupan ni, its not easy nk detect wether org tu marah kat kite or tak. maybe mulut kte x tpi hati membuak-buak bernafsu binatang memaki-hamun kite. di kesempatan ini, I'M REALLY SORRY for what i've said or did to anyone. consider this as an OPEN APPOLOGIZING.  kalo boleh aku nk knal sume org n nak taw ape yg dorg suke buat, coz aku suke buat kawan. buat kawan=buat memories. and i love making memories. love making memories=love making friends. terase amatla bersyukur kerana telah berjumpa dgn pelbagai jenis kawan setakat nie. ada yang mulut x henti bercakap, panas baran, caring, jambu, kacak, menenangkan, ada yg perangai mcm !@#$%^&*, yg sentimental, jiwang, rock kapak, tegas, socialize, hisap2, suke ngepaw, too dependant on other person, perasan, muke mintak kaki and pelempang tujuh petala alam, tapi believe me these people yg colour and cheer up your life. bukan semua memories yg kita cipta hari2 adalah good memories. aku penah je gadoh ngan sorg minah ni tym sekolah menengah sbb aku cover balak dye which is a great friend of mine. in worst case scenario, aku panggil dye 'HOI POMPUAN, ko nk gadoh2 ni apahal???' bile difikirkan blik mmg kasar n x patot kluar dri mulut seorang periang seperti aku. and now, aku berkawan baik dgn perempuan tersebut. even bersayang2 ngan dye skrg (i mean dye akan panggil aku sayang, n aku pon panggil dye sayang but we're not bonded actually). sejujurnya, di sekolah menengah adalah tapak permulaan untuk kite belajar nk create memories with friends, junior or seniors. as an example (cehhhhhhhhhhhhhhh, hahaha), kenangan bersme rakan2: merancang untuk ROARCALL budak, kluar jln2 bersme2, sharing crite psl gilfriend or whatever... kenangan bersme junior: bukak kedai kopi mlm2 borak smpai ke subuh..how bad was that... kenangan bersme senior: msuk dorm x bgi salam then dapat 2 penampar serta satu penerajang dri pemain bola yg mewakili peringkat negeri (ouchh!!!). but its okay, i learn from that, it makes me more mature, dlu aku x mcm ni. n after school is the beginning of making whole life memories. in this university (may i state here.................or not) mcm2 jenis kwn dh jmpe. yg sekepala, yg x sekepala, yg sebulu, bukan sebulu, yg alim, yg otai, yg bijaksana, yang gelabah, gelebeh, kacak, comel, annoying n FRIENDLY n superb telah ditemui. kalo ade dicipta alat pengesan kwan2 superb dan sekepala, dah tentu2 aku org number one beli. bile jumpe org yg sesuai, bnd tu akan bunyi 'YEAH man, this is a friend u're looking for'. mse tu, aku rse amatlah gembira and i was like 'HELL YEAH'!!! part ni la bru nk cte kwn2 in university plak...............................tpi rsenyer dh panjang post ni, so, tunggu for part 2............... sorry lme x update kerana sebok menternak lemak serta menanam anggur di rumah...thanx readers..=D

warm regards,
MADOQ

5 comments:

naskam said...

Perghh..mendalam d situ

qizahluramu said...

hahaha...perlu mendalam!!!!! pegi tido la mel...hahaha~

Qamarul Iqmal said...

matangnya madoqqqqqqqqqqqq berceritaaaaaaaa :)
tolonglah aku bkn member yg mintak kaki..mintak makan xpe

qizahluramu said...

hahaha, ko bukan maro~

Adilah Zulaikha said...

hehe terbaiik ah madoq!! =)

Post a Comment

Powered by Blogger.